Hitech i ny kostym
Vi är stolta att presentera vår helt nya visuella identitet! En uppdatering som speglar den energi och kreativitet som Hitech står för.
Vi sätter stort värde i hur vi ser ut i färg, form och uttryck ska gå i linje med vilka vi är och vad vi står för. Därför är vi stolta över att få presentera vår nya visuella identitet.
Uppfattningen av Hitech formas så klart främst av vad vi gör vad vi säger i olika sammanhang. Våra värderingar, syfte, mål och visioner är såklart också grundstenar i vårt varumärke. Men det är också viktigt hur vi ser ut, det vill säga hur vi använder till exempel logotyp, färger och typografi när vi presenterar oss visuellt. Det är det som är vår visuella identitet. Det visuella kompletterar och förstärker det vi säger, gör och står för. En starkare helhet helt enkelt.
En av Hitechs viktigaste mission är att inspirera och bidra med kunskap och kompetens för att möta framtidens tekniska behov. Sammanfogandet av människa och teknik och Hitechs mål att vara en mötesplats har legat till grund när vi tagit fram vårt nya utseende. Färgerna har tagit inspiration från våra olika områden och typsnitt, mönster och tonalitet har valts med omsorg för att möta alla våra målgrupper.